skip to Main Content

Descripció

Els racons d’experimentació de mates i programació (REMP) són un recull d’activitats pedagògiques virtuals creades amb l’objectiu de fomentar l’aprenentatge de les matemàtiques i la programació de nenes i nens de primària a través de reptes divertits. 

Aquesta iniciativa ha estat impulsada conjuntament amb el Museu de les Matemàtiques de Catalunya (MMACA) amb la finalitat d’impulsar l’interès de l’alumnat vers dues disciplines complementàries i molt necessàries pel desenvolupament competencial de nenes i nens, com són les matemàtiques i la programació. 

El recurs pedagògic resultant d’aquesta col·laboració són jocs i activitats desenvolupades amb l’entorn de programació Snap! i el robot Fantàstic del Citilab programat amb MicroBlocks.

Objectius

Els objectius del projecte són:

  • Afavorir l’interès i l’aprenentatge de la programació i les matemàtiques per part de  l’alumnat de primària.
  • Fomentar el doble aprenentatge de totes dues disciplines (matemàtiques i programació) a través de la gamificació i la virtualitat.
  • Divulgar l’ús d’entorns de programació per blocs oberts, com Snap! o MicroBlocks.

Resultats

Aconseguiu intercanviar de posició els personatges.

Disposeu de dos moviments possibles:

1) Avançar una posició fins a una fitxa buida

2) Saltar una casella fins a una fitxa buida

Atenció: no podeu tornar enrere!

Per moure un personatge seleccioneu-ne un i arrossegue-lo a la casella on voleu deixar-lo.

Per passar de nivell feu clic a la icona fletxa verda.

(Per ometre l’explicació de l’Alonzo al joc fes clic a la tecla espai)

En aquest joc us proposem que descobriu la imatge que hi ha amagada sota els nombres del tauler.

Per destapar cada fitxa, seleccioneu el nombre de la quadrícula que correspon a cada solució .

(Per ometre l’explicació de l’Alonzo al joc fes clic a la tecla espai)

 

La imatge que veieu simula quadrats de llum! Alguns estan apagats i d’altres encesos.

Aconseguiu que tots els quadrats quedin encesos o ve apagats.

Per canviar l’estat dels quadrats heu de fer clic sobre una casella qualsevol i veureu que tots els quadrats del seu voltant canvien d’estat.

Col·loqueu les peces que teniu a la franja inferior, dins les figures centrals fent que la suma dels valors de cada figura sigui la corresponent.

Atenció: una fitxa posada a una casella amb la seva mateixa forma doble el seu valor.

Per exemple la fitxa quadrada amb el valor 2 dins el quadrat amb valor 11, equival a 4 en comptes de 2.

Arrossegueu els nombres fins a cada peça hexagonal aconseguint que cada costat del triangle sumi 9.

Pots provar també d’aconseguir que sumin 10 i 11.

En aquest joc heu d’aconseguir recol·locar les peces a la quadrícula sense repetir números a cap fila ni columna.

Per moure els números feu clic sobre la casella que vulgueu i a continuació torneu a fer clic sobre l’espai on voleu que quedi col·locat el número.

Per completar el joc dels 9 quadrats, empleneu la quadricula amb les peces que teniu a la part inferior.

Feu que coincideixin els colors adjunacents entre els quadrats existents per construir el mosaic.

Per moure les peces seleccioneu el quadrat que vuglueu de la fila inferior i el col·loqueu a la quadrícula central.

A cotinuació podeu fer clic sobre cada quadrat i rotareu la seva posició.

Col·loqueu els nombres de l’1 al 8 dins de cada casella. Tingueu en compte que:

Participants

Alumnat d’Educació Primària.
Professorat interessat en l’ensenyament de la programació i les matemàtiques.

Amb la col·laboració de

Logotip Ajuntament de Cornellà
Logotip AMB - Àrea Metropolitana de Barcelona
Museu de les Matemàtiques de Catalunya (MMACA) logo

Aquest projecte està emmarcat en el següent programa

Més informació

Back To Top
Cercar