skip to Main Content
SeniorLab Col·laborant En La Compra Pública Innovadora

El SeniorLab col·labora en el desenvolupament d’un projecte d’innovació social i digital que fomenta que la gent gran pugui realitzar tràmits digitals de manera autònoma

El projecte ha estat finalista en el procés de Compra Pública Innovadora d’enguany del Citilab

El SeniorLab, la comunitat de gent gran del Citilab que treballa per l’envelliment actiu i la inclusió digital i que impulsa la participació de les persones grans en els processos d’innovació, col·labora en el desenvolupament d’una de les propostes que ha estat finalista en el concurs d’idees emprenedores impulsat pel laboratori ciutadà de Cornellà de Llobregat aquest 2023.

El projecte en concret s’anomena ‘Rompiendo la brecha’ i es tracta d’un banc digital de recursos gratuïts que esdevé una eina de formació i cocreació de contingut elaborat amb l’objectiu d’ajudar les persones grans a realitzar tràmits digitals de manera autònoma. La singularitat més destacable d’aquest projecte és que tots els recursos (vídeo-tutorials, infografies, manuals…) que oferirà aquest repositori obert estaran cocreats per persones grans. Aquest és el valor afegit del projecte: el target de persones que participa en l’elaboració del contingut és el mateix pel qual va dirigit i, per tant, és també el públic que en serà consumidor.

Comptant amb la implicació activa de la gent gran des de la concepció del projecte emprenedor

Els i les membres del SeniorLab col·laboren amb l’autor de la proposta ‘Rompiendo la brecha’ identificant els reptes que esdevenen impediments a l’hora de fer possible que les persones grans siguin tecnològicament independents i testejant la proposta amb una mirada crítica, quelcom que està sent clau en aquesta fase de desenvolupament experimental i disseny del prototip.

El fet que l’impulsor de ‘Rompiendo la brecha’ compti amb la contribució dels sèniors del Citilab des del disseny i desenvolupament d’aquest projecte emprenedor d’innovació social i digital fa que prediqui amb una de les premises troncals de la innovació ciutadana: situar les persones al centre dels processos d’innovació i comptar amb la seva participació activa per codissenyar solucions a reptes socials. D’aquesta manera es va fer possible que les persones grans tinguin un paper actiu en la resolució de necessitats socials que també els afecten, com ho és, en aquest cas, la bretxa digital.

De fet, l’equip del Citilab va seguir aquesta mateixa metodologia a l’hora de concebre el repte social de la convocatòria del concurs d’idees d’enguany. Tenint clar que el trencament de la bretxa digital i l’afavoriment de l’autonomia de la gent gran a l’hora de fer tràmits digitals vinculats amb la vida quotidiana és una necessitat social imperativa, es va organitzar un focus group intern amb la comunitat del SeniorLab que va confirmar el neguit del col·lectiu: la gent gran no només vol ajuda per realitzar tràmits digitals, la gent gran vol ser autònoma a l’hora de demanar cita al metge o fer gestions del banc de manera telemàtica.

Un cop acabat el desenvolupament experimental, la proposta es visibilitzarà al repositori de projectes d’innovació social i digital impulsats pel Citilab.

El laboratori ciutadà de Cornellà, a través de la Compra Pública Innovadora, recolza el talent emprenedor de l’àrea metropolitana de Barcelona i impulsa el desenvolupament d’iniciatives innovadores que, des del seu disseny, compten amb la participació activa de la ciutadania.


Aquesta iniciativa compta amb el suport de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat i l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Banner logos Ajuntament de Cornellà i AMB

This Post Has 0 Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Back To Top
Cercar