Projecte Qwalia - Compra Pública Innovadora 2020

‘Qwalia’, una aplicació mòbil alternativa que fomenta l’autoconeixement i contribueix a l’estudi de les tecnoaddiccions

El projecte ha estat seleccionat en el procés de Compra Pública Innovadora del Citilab

Jocs cooperatius, presencialitat i foment del contacte social

Qwalia és un prototip d’aplicació mòbil que vol fomentar la salut digital entre els joves fomentant el contacte social. Així doncs, tot i ser una app, Qwalia proposa jocs que pretenen recuperar la manera de jugar més tradicional. 

D’altra banda, l’aplicació personalitza la publicitat que li apareix a l’usuari en funció del seu comportament digital i, en tot moment, els anuncis que apareixen són d’activitats que fomenten les intereccions socials i que en cap cas promouen la descàrrega d’altres aplicacions o jocs, cosa que acostuma a ser habitual en el món de les aplicacions.

Així doncs, Qwalia ofereix a l’usuari diversos jocs pensats per a jugar de manera col·laborativa (en parella o en grup), però tots comparteixen una singularitat i és que, per participar-hi, els jugadors han de compartir alternativament el dispositiu mòbil, respectant els torns de cada participant. L’app aposta per aquest mode de joc, i no pas per l’habitual multijugador, per trencar amb la immersió i fomentar el contacte social autèntic i presencial. (Cal destacar que l’app oferirà avertències sobre la Covid, distància social i compartir pantalla tàctil fins que la OMS declari el final de la pandemia i s’hagi acabat la primera campanya de vacunació a Catalunya).

L’oferta de jocs de l’aplicació és variada i tots ells es classifiquen en diverses categories: reptes de lletres, reptes de càlcul… Tots els jocs presenten diversos nivells, de manera que si es superen, la pantalla canvia i el nivell de dificultat augmenta. 

Una altra de les característiques importants de Qwalia és que, fent un ús responsable de les dades facilitades pels usuaris, l’aplicació personalitza la publicitat que rep l’usuari al final de cada partida o en les seves diverses interaccions amb l’aplicació. D’aquesta manera, la mateixa app proposa a l’usuari activitats que requereixen de presencialitat, que fomenten el contacte social i que poden ser del seu interès, amb la finalitat que redueixi el seu temps d’ús de la tecnologia mòbil.

Context: idea i necessitat social

El prototip de Qwalia ha estat dissenyat per Manuel Lozano, professor de biotètica del desplaçament a l’American University of Sovereign Nations i senior consultant, i Jesús Carrera, analista programador, desenvolupador de programari, gestor de dades i soci fundador d’Interstice SL, i ha estat seleccionat a través del procediment de selecció de projectes d’innovació social i tecnològica obert l’octubre del 2020 pel Citilab, la Compra Pública Innovadora.

D’aquesta manera, Qwalia neix fruit d’una àmplia recerca social sobre tecnoaddiccions, joves i comportament digital a l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb la voluntat de crear una solució innovadora per fer front a un repte social: promoure la salut digital entre les persones joves i combatre les addiccions a la tecnologia mòbil.

Per a posar-vos en contacte amb els responsables del projecte, podeu enviar un correu electrònic a
laborlab@e-citilab.eu  

Aquesta iniciativa compta amb el suport de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat i l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cercar