2a Edició Premis Bitbot.cat 2019

La segona edició dels Premis Bitbot.cat reconeix els millors projectes de programació i robòtica educatives

El passat dimecres 20 de febrer es va celebrar la 2a edició dels Premis Bitbot.cat, l’acte de reconeixement dels projectes presentats en el marc de la formació Bitbot.cat, el curs de programació i robòtica educatives per a professionals del lleure impulsat per la Generalitat de Catalunya i impartit al Citilab.

‘Club de joc, lectura i… Scratch!’, ‘EsTIC fent robòtica a l’hospital’, ‘L’ensucròmetre’ i ‘Tothom pot fer música!’ han sigut els quatre projectes premiats en aquest acte que va conduir Joana Barbany, Directora General de Societat Digital, i Francesc Rambla, Tècnic de la Direcció General de Societat Digital.

Programació, lectura i gamificació a la biblioteca

El primer premi va ser pel projecte ‘Club de joc, lectura… i Scratch’, una iniciativa presentada per Lucía Frechiné, participant de la sisena formació presencial Bitbot.cat al Citilab.

El projecte consisteix en l’organització d’un club de lectura, programació i oci dirigit a infants d’entre 7 i 12 anys i pensat per a ser impartit a les biblioteques. En la seva proposta teòrica, Frechiné organitza un total de 8 sessions d’1:45 hores cadascuna per tal que els nens i les nenes s’impliquin en la lectura de 6 llibres infantils en llengua catalana i castellana i, alhora, desenvolupin el pensament computacional i la creativitat programant per blocs amb Scratch.

1r premi - Premis Bitbot.cat 2019

Podeu consultar el projecte complet fent clic aquí.

Robòtica i electrònica a l’hospital

Joaquín García és l’autor del projecte guardonat amb el segon premi: ‘EsTIC fent robòtica a l’hospital’.

García planteja la organització d’una activitat per a dur a terme amb infants en edat d’escolarització que es troben hospitalitzats. L’objectiu de la sessió és que nenes i nens desenvolupin un giny electrònic de fusta que els permeti expressar l’estat del seu dolor d’una manera gràfica i senzilla.

Podeu consultar el projecte complet fent clic aquí.

Salut i competències STEAM

En aquesta segona edició dels Premis Bitbot.cat hi va haver dos projectes mereixedors del tercer premi.

‘L’ensucròmetre’, la proposta didàctica presentada per Judit Martínez, és un projecte que pretén que els infants prenguin consciència dels riscos del consum excessiu de sucre a través de la investigació i de la creació d’un petit aparell, -amb aparença de màquina expenedora- que indica la quantitat de sucre ingerida.

3r premi - Premis Bitbot.cat 2019

Podeu consultar el projecte complet fent clic aquí.

Programació, robòtica, impressió 3D i música

El projecte ‘Tothom pot fer música’, creat per Carles Mesa, també va rebre el tercer premi.

Mesa planteja una activitat per a dur a terme amb alumnat de Primària a l’aula que consisteix en l’adaptació d’un instrument musical: l’ukelele. Gràcies a la programació d’una placa electrònica i la impressió 3D de peces dissenyades especialment per a l’instrument, els infants amb necessitats educatives especials també poden fer música igual que la resta de companys i companyes de la classe.

Podeu consultar el projecte complet fent clic aquí.

Els quatre projectes guanyadors van ser triats d’entre les 25 propostes presentades pels participants de la cinquena, sisena i setena edició de la formació Bitbot.cat. Totes tres formacions han sigut impartides al Citilab, dues de forma presencial i l’última semipresencial.

Els Premit Bitbot.cat no només volen reconèixer projectes guanyadors sinó que també posen en valor la implicació i el paper de tots els participants en el foment de la programació i la robòtica en les activitats extraescolars educatives a Catalunya.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cercar