Citilab Participa En Una Fira Internacional De Turisme Creatiu

Citilab participa en una fira internacional de turisme creatiu

Un dels darrers projectes del Citilab, Turisme del Coneixement, va presentar en societat la seva primera prova pilot en un dels millor escenaris: la International Conference on Creative Tourism, que va tenir lloc a Barcelona els passats 9 i 10 de desembre.

La responsable del projecte, Nahida Habash, va participar, juntament amb Artur Serra, en el taller “Desenvolupar un programa de turisme creatiu en el meu municipi, regió o pais”, dirigit per Patrick Bartos. El taller estava adreçat a responsables i planificadors territorials, regidors municipals, consultors i promotors urbans.

En el marc d’aquesta activitat, Habash va presentar el primer projecte de Turisme del Coneixement, que se centra en el redisseny de la oferta turística de la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló (Baix Llobregat). En aquest procés, segons va explicar Habash, s’intentarà crear un model dissenyat pels habitants, que sigui sostenible i no se centri només en l’arquitectura de Gaudí, sino que també contempli tot els elements intangibles i culturals de la Colònia.

Segons Habash, s’ha de fer partícep a la gent local, que ells mateixos construeixin el seu model de turisme. Els habitants de la colònia representen l’herència d’un passat industrial que ve de segles i poden transmetre aquest patrimoni immaterial.

Què és Turisme de Coneixement
Aquest projecte del Citilab neix de pensar que un turisme basat en l’explotació del coneixement que es genera en el territori pot ser una alternativa i un complement al model turístic actual basat en sol, platja i explotació del patrimoni artístic i cultural. En aquest plantejament tant els centres de coneixement com un altre tipus d’institucions es poden convertir en atractius turístics, cosa que fins ara no té perquè passar basant-nos en el model de turisme existent.

El projecte desenvoluparà i investigarà els elements bàsics d’aquest concepte i el model de negoci que ha de posar-se en marxa perquè sigui sostenible. Tot i el caràcter novedós d’aquest model, la Fundació Societat i Cultura (FUSIC) ha estimat que en 2010 Barcelona ha rebut més de 14.000 viatgers en busca d’aquest o altres tipus de turisme creatiu, predominant la gent que vol endinsar-se en les arts escèniques i visuals.

Tradicionalment, la gent que optava per aquestes escapades pertanyien a orquestres tradicionals i cors provinents d’Alemanya, la Gran Bretanya, França, els Estats Units o Canadà, que viatjaven arreu del món per participar en festivals internacionals (com és el cas del Festival Internacional de Música de Cantonigròs). A més a més, l’artesania catalana ha estat sempre un al·licient important per aquests nous turistes del coneixement.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cercar